Gmina Masłowice
  • Urząd Gminy
  • BIP
  • Aktualności
  • Dostępność
  • Środowisko
  • Kontakt

Ewidencja szamb
Cyberbezpieczeństwo

Dodatek węglowy
Deklaracja o źródłach ciepła
Dodatek osłonowy
Przetargi
Sesje Rady Gminy
Petycje
Odpady
Rada Gminy Masłowice
Łowiectwo
Przeciwdziałanie przemocy
Nieodpłatna pomoc prawna
Interpelacje i zapytania radnych
Zwrot podatku akcyzowego
Dotacje krajowe i unijne
Świadczenie ratownicze dla strażaków ratowników OSP
Oceny jakości wody
Harmonogramy wywozu odpadów
Standardy Ochrony Małoletnich

Ostrzeżenia pogodowe:

Zwrot podatku akcyzowego - sierpień 2023

Szczegóły
Opublikowano: 03 sierpień 2023

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

informuje:

Każdy rolnik, który chce odzyskać w II naborze wniosków część kosztów zakupu oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien gromadzić faktury VAT dokumentujące zakup oleju napędowego:

  • w terminie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku z niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków przysługującego w 2023 r. (limit na 2023 r. wynosi 110 l/1 ha UR i 40 l/1 DJP bydła);
  • w terminie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2023 r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku w ramach limitu przysługującego w 2023 r. w ilości 40 l/1 DJP owiec, kóz i koni oraz 4 l/1 szt. świń.

W II terminie składania wniosków (1-31 sierpnia 2023 r.) stawka zwrotu podatku wynosi:

  • 2 zł [1]/ 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - do wysokości niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków na użytki rolne i utrzymywane bydło;
  • 1,20 zł/ 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia  2022 r. do 31 stycznia 2023 r. - na utrzymywane świnie owce, kozy i konie;
  • 2 zł [2]/ 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - do wysokości niewykorzystanego limitu z wynikającego z faktur zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. - na utrzymywane świnie owce, kozy i konie.

Dotacje będą wypłacane w terminie 2 - 31 października 2023 r. gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

[1] Dla dużych przedsiębiorstw rolnych stawka zwrotu podatku wynosi, 1,46 zł/1 litr ON

[2] Dla dużych przedsiębiorstw rolnych stawka zwrotu podatku wynosi, 1,46 zł/1 litr ON

Do pobrania:

Wniosek o zwrot - użytki rolne i bydło (PDF)

Wniosek o zwrot - świnie, owce, kozy, konie (PDF)

Ocena jakości wody przeznaczonej do spożycia

Szczegóły
Opublikowano: 28 lipiec 2023

Informacja dla mieszkańców Gminy Masłowice

Szczegóły
Opublikowano: 28 lipiec 2023

IN FO RM A C JA DLA MIESZKAŃCÓW GMINY MASŁOWICE

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 150/2023 Wojewody Łódzkiego z dnia 26 lipca 2023 roku w sprawie przeprowadzenia na terenie województwa łódzkiego treningu wykrywania i alarmowania, Wójt Gminy Masłowice uprzejmie informuje, iż w dniu 1 sierpnia 2023 roku o godzinie 17:00 przeprowadzony będzie trening systemu alarmowania w celu sprawdzenia sprawności i skuteczności działania syren na terenie Gminy Masłowice oraz oddania hołdu uczestnikom Powstania Warszawskiego. Trening polegać będzie na emitowaniu przez okres 1 minuty ciągłego dźwięku syren usytuowanych na terenie naszej gminy.

Informacja dla rolników - Susza 2023

Szczegóły
Opublikowano: 25 lipiec 2023

W związku z wystąpieniem suszy, potwierdzonej wynikami monitoringu suszy rolniczej przez Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy w Puławach, producent rolny może złożyć wniosek o szacowanie szkód powstałych w wyniku suszy (nie dotyczy szkód w środkach trwałych spowodowanych suszą) tak jak miało to miejsce od 2020 roku wyłącznie za pośrednictwem publicznie  dostępnej aplikacji internetowej „zgłoś szkodę rolniczą”  dostępnej na stronie (https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign)

Istnieje możliwość zawnioskowania do komisji gminnych o oszacowanie strat w gospodarstwie rolnym, tym niemniej nie zwalnia to rolnika z konieczności zalogowania się do aplikacji publicznej dedykowanej do oszacowania strat w gospodarstwie spowodowanych suszą i wypełnienie stosownego formularza, jest to warunek konieczny do wygenerowania w aplikacji protokołu strat ( w gosp. gdzie procent strat będzie większy niż 30% średniorocznej produkcji) bądź kalkulacji strat (w gosp. gdzie procent strat będzie mniejszy niż 30%).

Zgodnie z przepisami komisja powinna oszacować szkody powstałe w wyniku suszy w terminie do dwóch miesięcy od dnia zgłoszenia przez producenta rolnego powstania tych szkód, nie później jednak niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji (zebrane uprawy nie będą szacowane)  i nie wcześniej niż od wschodów upraw.     

Uwaga !!!

Samo oszacowanie szkód przez komisję gminną, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – musi być zgłoszenie w aplikacji. Ale jeżeli rolnik nie zgłosi wniosku do gminy a złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół.  

  • KOMUNIKAT Z DNIA 28.07.2023 r.
  • Sołectwo na Plus
  • Komunikat
  • Komunikat

Strona 52 z 98

  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
Urząd Gminy w Masłowicach
Masłowice 4, 97-515 Masłowice
tel.: 44 787 46 16
tel.: 44 787 46 23
tel.: 44 787 46 25
fax: 44 787 46 16
gmina@maslowice.pl
Urząd czynny:
 
Kasa urzędu czynna:
poniedziałek 7:30 - 15:30 7:30 - 14:00
wtorek 7:30 - 16:30 7:30 - 15:00
środa 7:30 - 15:30 7:30 - 14:00
czwartek 7:30 - 15:30 7:30 - 14:00
piątek 7:30 - 14:30 7:30 - 13:00
Wójt Gminy Masłowice
przyjmuje interesantów:
wtorek 10:00 - 14:00
piątek 14:30 - 15:00 (po godzinach pracy urzędu).
© Urząd Gminy Masłowice 2025
Polityka Prywatności Klauzula Informacyjna
Powrót na górę
Strona używa plików Cookies do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na przechowywane i wykorzystywanie przez nas tych plików. Dodatkowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.
Zgadzam się